پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
طی نشستی مطرح شد؛
به گزارش کازرون نما؛ 28 آبان، طی نشست آموزشی آشنایی با سازوکارهای راه‌اندازی مشاغل خانگی مطرح شد که ظرفیت‌های بومی کازرون، فرصتی مناسب برای تحقق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است. 
به گزارش دریافتی کازرون نما، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست با اشاره به نتایج مطالعات علمی مرتبط با مشاغل خانگی، ضمن ضروری دانستن لزوم حمایت از اجرای مناسب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و استفاده از ظرفیت آن برای کاهش مشکل اشتغال در سطح شهرستان کازرون، خاطر نشان نمود: یکی از پایدارترین زمینه‌های اشتغال در سطح کشور و به ویژه در مناطق مستعدی مانند کازرون، مشاغل خانگی است. در این شهرستان حوزه‌های متعددی مانند صنایع‌دستی، تولیدات و فرآوری‌های متعدد حوزه‌های کشاورزی و دامی در کنار موارد پرشمار دیگری از گذشته‌های دور تا به امروز وجود داشته است. با ساماندهی این مشاغل در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌توان علاوه بر بسترسازی در جهت کاهش مشکل اشتغال، از ظرفیت‌های منطقه در جهت توسعه سطوح محلی نیز بهره گرفت. 


دکتر فاضل‌نیا در ادامه با تصریح بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های این طرح می‌تواند امکان مناسبی را در جهت کارآفرینی برای دانشجویان و اعضا خانواده کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون به دنبال داشته باشد، برپایی این نشست را گامی عملیاتی در جهت هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک دستگاه‌های مختلف برشمرد و افزود: امیدوارم دانشجویان و سایر متقاضیان محترم بتوانند از سهمیه در نظر گرفته شده برای دانشگاه سلمان فارسی کازرون استفاده کنند. 


تمامی خدمات طرح، رایگان است 

در ادامه این نشست، ایمان والی، مدیر جهاد دانشگاهی کازرون، طی سخنانی با اشاره به تعامل صورت گرفته میان جهاد دانشگاهی فارس و دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از اختصاص سهمیه به این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان نمود: بنا به درخواست رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در جهت زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال برای دانشجویان و اعضا خانواده‌های کارکنان این دانشگاه، سهمیه‌ای از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به این دانشگاه اختصاص داده شده است. باتوجه به ظرفیت‌های مناسب این طرح برای کمک به حوزه اشتغال، می‌توان از این بستر جهت کسب و ارتقاء تجارب کارآفرینی از سوی دانشجویان استفاده نمود. 


والی همچنین به روند تصویب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اشاره نمود و با تصریح بر اینکه این طرح پس از تصویب در مجلس، در 31 استان کشور اجرایی شده که در کل 54هزار نفر سهمیه دارد و از این تعداد 3هزار سهمیه به استان فارس اختصاص داده شد و شهرستان کازرون 300 سهمیه دارد، خاطر نشان نمود: این طرح در کلیه مراحل آن که شامل ثبت‌نام، آموزش، مشاوره و خرید تضمینی محصول می‌شود، به صورت کاملاً رایگان است.  


مدیر جهاد دانشگاهی کازرون به برخی از مزایای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و خاطر نشان نمود: عدم نیاز متقاضی به مدرک مهارتی، ارزیابی و استعدادسنجی متقاضی قبل از ورود به طرح، ارائه آموزش‌های کاربردی، اتصال به بازار، آشنایی متقاضی با نیاز بازار، کمک به متقاضی برای تولید استاندارد و برندسازی، کمک به فروش محصولات از طریق بازارچه‌های مختلف و... از جمله مزایای این طرح است که در تمام مراحل، افراد متخصص و مشاوران در کنار متقاضیان قرار دارند. 


والی در ادامه افزود: تمامی متقاضیانی که سن آنها حداقل 18 سال باشد و بیمه کارفرمایی نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی inhb.ir برای کسب آموزش در شهرستان خود، ثبت‌نام اولیه را انجام دهند. پس از آن از خدمات مشاوره تخصصی بهره‌مند خواهند شد و به کلاس‌های آموزشی ارجاع داده می‌شوند. پس از اتمام کلاس‌های آموزشی، متقاضیان به سمت تولید هدایت می‌شوند و در نهایت هم محصولات آنها به صورت تضمینی خریداری خواهد شد. 
در پایان این نشست نیز مدیر جهاد دانشگاهی کازرون، به پرسش‌های شرکت کنندگان پاسخ داد. 


گفتنی است این نشست آموزشی، به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به صورت غیرحضوری و با استفاده از بسترهای مجازی از جمله برنامه adobe connect و پخش زنده اینستاگرام دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳